RCL 9 O RCL 9 organizacja Centrum 9 Jednostki organizacyjne 9 Biuro Administracyjno-Finansowe

Biuro Administracyjno-Finansowe

Biuro Administracyjno-Finansowe zapewnia obsługę  Rządowego Centrum Legislacji, w tym obsługę prawną, administracyjną, finansową oraz informatyczną. Wykonuje zadania w zakresie spraw dotyczących dostępu do informacji publicznej oraz rozpatrywania petycji. 

W ramach Biura Administracyjno-Finansowego funkcjonują Wydział Administracyjno-Gospodarczy, Wydział Informatyki, Wydział Finansowy, Wydział Prawny i Kadr oraz Wieloosobowe Stanowisko do Spraw Zamówień Publicznych.

Sekretariat:
e-mail: sekretariatbaf@rcl.gov.pl

Dyrektor:
Bartosz Miszewski

Naczelnik Wydziału Administracyjno-Gospodarczego:
Magdalena Dąbrowska

Naczelnik Wydziału Informatyki:
Bartosz Brodowski

Główny księgowy – Naczelnik Wydziału Finansowego:
Anna Kunert

  •  W ramach Biura Administracyjno-Finansowego funkcjonują:
    • Wydział Administracyjno-Gospodarczy;
    • Wydział Finansowy;
    • Wydział Informatyki;
    • Wydział Prawny i Kadr;
    • Wieloosobowe Stanowisko do Spraw Zamówień Publicznych.
  • Wydział Administracyjno-Gospodarczy realizuje zadania w zakresie:
    • administrowania pomieszczeniami Centrum;
    • planowania i dokonywania zakupów rzeczowych na potrzeby Centrum;
    • prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków w używaniu i inwentaryzacji;
    • zapewnienia obsługi Centrum w zakresie przewozu osób i korespondencji oraz składników mienia;
    • planowania i realizacji zapotrzebowania na artykuły biurowe i spożywcze na potrzeby komórek organizacyjnych Centrum;
    • gospodarowania środkami trwałymi;
    • obsługi kancelaryjnej Centrum, w szczególności rejestrowania, obiegu, przekazywania i przechowywania przesyłek przychodzących do Centrum i wychodzących z Centrum;
    • prowadzenia archiwum Centrum;
    • obsługi sekretariatu Prezesa i wiceprezesów Centrum;
    • prowadzenia spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
    • zapewnienia księgozbioru fachowego na potrzeby realizacji zadań Centrum i doskonalenia zawodowego pracowników oraz jego udostępniania.
  • Wydział Finansowy realizuje zadania w zakresie:
    • opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa w zakresie dotyczącym Centrum;
    • opracowywania planu dochodów i wydatków oraz harmonogramu realizacji budżetu w zakresie dotyczącym Centrum;
    • prowadzenia rachunkowości Centrum;
    • wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
    • dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
    • sporządzania sprawozdań w zakresie wykonania budżetu, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
    • przekazywania dochodów budżetowych na rachunki budżetu państwa;
    • prowadzenia dokumentacji dotyczącej wypłat wynagrodzeń pracowników Centrum i osób fizycznych wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych, obciążających wydatki budżetowe, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
    • pobierania i rozliczania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Solidarnościowy;
    • prowadzenia spraw z zakresu pracowniczych planów kapitałowych, w tym obliczania i pobierania wpłat od uczestników pracowniczych planów kapitałowych, którzy są zatrudnieni w Centrum, oraz dokonywania wpłat do pracowniczych planów kapitałowych;
    • prowadzenia spraw związanych z wydawaniem, zwrotem i obsługą kart płatniczych;
    • opracowywania planu zakupów Centrum;
    • innych zadań zleconych przez Prezesa Centrum.
  • Wydział Informatyki realizuje zadania w zakresie:
    • zapewnienia sprawnego funkcjonowania systemów informatycznych Centrum i ich utrzymywania;
    • zapewnienia sprawnego funkcjonowania serwisów internetowych Centrum i ich utrzymywania;
    • zapewnienia wsparcia obsługi programów i sprzętu informatycznego użytkowanych w Centrum;
    • analizy sprawności posiadanego przez Centrum sprzętu informatycznego, posiadanych przez Centrum urządzeń drukujących i urządzeń wielofunkcyjnych oraz definiowania potrzeb w tym zakresie;
    • zapewnienia urządzeń umożliwiających pracę w systemach informatycznych użytkowanych przez Centrum.
  • Wydział Prawny i Kadr:
    • wykonuje zadania w zakresie spraw dotyczących dostępu do informacji publicznej oraz rozpatrywania petycji;
    • zapewnia obsługę prawną Centrum w zakresie:
      • opracowywania pod względem legislacyjno-prawnym i analizy pod względem spójności z systemem prawa aktów prawnych Prezesa Centrum,
      • opracowywania i prowadzenia rejestru aktów prawnych Prezesa Centrum,
      • występowania przed sądami powszechnymi i administracyjnymi w sprawach, które dotyczą obsługi prawnej Prezesa Centrum lub w których w charakterze strony występuje Rządowe Centrum Legislacji;
    • w zakresie spraw pracowniczych pracowników Centrum zapewnia prowadzenie:
      • spraw kadrowych związanych ze stosunkiem pracy, w tym akt osobowych,
      • spraw związanych ze zgłaszaniem pracowników Centrum i ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
      • ewidencji czasu pracy,
      • sprawozdawczości kadrowej,
      • spraw socjalnych,
      • spraw związanych z organizowaniem praktyk studenckich,
      • spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w Centrum,
      • spraw związanych z indywidualnym podnoszeniem kwalifikacji przez pracowników Centrum.
  • Wieloosobowe Stanowisko do Spraw Zamówień Publicznych wykonuje zadania w zakresie zamówień publicznych obejmujące:
    • przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
    • sprawozdawczość z realizowanych zamówień publicznych.
Skip to content