Biuro Administracyjno-Finansowe zapewnia obsługę Rządowego Centrum Legislacji, w tym obsługę prawną, administracyjną, finansową oraz informatyczną. Wykonuje zadania w zakresie spraw dotyczących dostępu do informacji publicznej oraz rozpatrywania petycji.
W ramach Biura Administracyjno-Finansowego funkcjonują Wydział Administracyjno-Gospodarczy, Wydział Informatyki, Wydział Finansowy, Wydział Prawny i Kadr oraz Wieloosobowe Stanowisko do Spraw Zamówień Publicznych.
Sekretariat:
e-mail: sekretariatbaf@rcl.gov.pl
Dyrektor:
Bartosz Miszewski
Naczelnik Wydziału Administracyjno-Gospodarczego:
Magdalena Dąbrowska
Naczelnik Wydziału Informatyki:
Bartosz Brodowski
Główny księgowy – Naczelnik Wydziału Finansowego:
Anna Kunert
- W ramach Biura Administracyjno-Finansowego funkcjonują:
- Wydział Administracyjno-Gospodarczy;
- Wydział Finansowy;
- Wydział Informatyki;
- Wydział Prawny i Kadr;
- Wieloosobowe Stanowisko do Spraw Zamówień Publicznych.
- Wydział Administracyjno-Gospodarczy realizuje zadania w zakresie:
- administrowania pomieszczeniami Centrum;
- planowania i dokonywania zakupów rzeczowych na potrzeby Centrum;
- prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków w używaniu i inwentaryzacji;
- zapewnienia obsługi Centrum w zakresie przewozu osób i korespondencji oraz składników mienia;
- planowania i realizacji zapotrzebowania na artykuły biurowe i spożywcze na potrzeby komórek organizacyjnych Centrum;
- gospodarowania środkami trwałymi;
- obsługi kancelaryjnej Centrum, w szczególności rejestrowania, obiegu, przekazywania i przechowywania przesyłek przychodzących do Centrum i wychodzących z Centrum;
- prowadzenia archiwum Centrum;
- obsługi sekretariatu Prezesa i wiceprezesów Centrum;
- prowadzenia spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
- zapewnienia księgozbioru fachowego na potrzeby realizacji zadań Centrum i doskonalenia zawodowego pracowników oraz jego udostępniania.
- Wydział Finansowy realizuje zadania w zakresie:
- opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa w zakresie dotyczącym Centrum;
- opracowywania planu dochodów i wydatków oraz harmonogramu realizacji budżetu w zakresie dotyczącym Centrum;
- prowadzenia rachunkowości Centrum;
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- sporządzania sprawozdań w zakresie wykonania budżetu, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
- przekazywania dochodów budżetowych na rachunki budżetu państwa;
- prowadzenia dokumentacji dotyczącej wypłat wynagrodzeń pracowników Centrum i osób fizycznych wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych, obciążających wydatki budżetowe, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
- pobierania i rozliczania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, Fundusz Pracy oraz Fundusz Solidarnościowy;
- prowadzenia spraw z zakresu pracowniczych planów kapitałowych, w tym obliczania i pobierania wpłat od uczestników pracowniczych planów kapitałowych, którzy są zatrudnieni w Centrum, oraz dokonywania wpłat do pracowniczych planów kapitałowych;
- prowadzenia spraw związanych z wydawaniem, zwrotem i obsługą kart płatniczych;
- opracowywania planu zakupów Centrum;
- innych zadań zleconych przez Prezesa Centrum.
- Wydział Informatyki realizuje zadania w zakresie:
- zapewnienia sprawnego funkcjonowania systemów informatycznych Centrum i ich utrzymywania;
- zapewnienia sprawnego funkcjonowania serwisów internetowych Centrum i ich utrzymywania;
- zapewnienia wsparcia obsługi programów i sprzętu informatycznego użytkowanych w Centrum;
- analizy sprawności posiadanego przez Centrum sprzętu informatycznego, posiadanych przez Centrum urządzeń drukujących i urządzeń wielofunkcyjnych oraz definiowania potrzeb w tym zakresie;
- zapewnienia urządzeń umożliwiających pracę w systemach informatycznych użytkowanych przez Centrum.
- Wydział Prawny i Kadr:
- wykonuje zadania w zakresie spraw dotyczących dostępu do informacji publicznej oraz rozpatrywania petycji;
- zapewnia obsługę prawną Centrum w zakresie:
- opracowywania pod względem legislacyjno-prawnym i analizy pod względem spójności z systemem prawa aktów prawnych Prezesa Centrum,
- opracowywania i prowadzenia rejestru aktów prawnych Prezesa Centrum,
- występowania przed sądami powszechnymi i administracyjnymi w sprawach, które dotyczą obsługi prawnej Prezesa Centrum lub w których w charakterze strony występuje Rządowe Centrum Legislacji;
- w zakresie spraw pracowniczych pracowników Centrum zapewnia prowadzenie:
- spraw kadrowych związanych ze stosunkiem pracy, w tym akt osobowych,
- spraw związanych ze zgłaszaniem pracowników Centrum i ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych,
- ewidencji czasu pracy,
- sprawozdawczości kadrowej,
- spraw socjalnych,
- spraw związanych z organizowaniem praktyk studenckich,
- spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w Centrum,
- spraw związanych z indywidualnym podnoszeniem kwalifikacji przez pracowników Centrum.
- Wieloosobowe Stanowisko do Spraw Zamówień Publicznych wykonuje zadania w zakresie zamówień publicznych obejmujące:
- przygotowywanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
- sprawozdawczość z realizowanych zamówień publicznych.