W spotkaniu Zespołu wzięli udział przedstawiciele Kancelarii Sejmu, Kancelarii Senatu, Prezesa Rady Ministrów i ministerstw: Rozwoju i Technologii, Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej, Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Cyfryzacji. Uczestniczyli w nim również przedstawiciele NASK, organizacji społecznych – Forum Obywatelskiego Rozwoju i Fundacji im. Stefana Batorego oraz członkowie zespołu ekspertów kierowanego przez dr. hab. prof. UG Grzegorza Wierczyńskiego, reprezentujący środowiska naukowe.
W trakcie spotkania Zespołu szczególny nacisk położono na prezentację systemów teleinformatycznych wykorzystywanych w różnych instytucjach administracji rządowej oraz doświadczeń związanych z wykorzystaniem tych systemów. Przedstawiono stosowany w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów system, który prezentuje przebieg procesu legislacyjnego dokumentów rządowych, oraz omówiono projekt systemu obiegu dokumentów realizowany wspólnie przez Ministerstwo Cyfryzacji i Prokuratorię Generalną RP. Dyrektor Krzysztof Madej zaprezentował i omówił systemy teleinformatyczne i narzędzia wykorzystywane w Rządowym Centrum Legislacji.
Wymienione doświadczenia będą szerzej omawiane na nadchodzących spotkaniach Zespołu, z których najbliższe odbędzie się w drugiej połowie lipca.
Zobacz w galerii: