Biuro Dyrektora Generalnego zapewnia funkcjonowanie i warunki działania Rządowego Centrum Legislacji, w szczególności obsługę administracyjną i finansową.
W ramach Biura funkcjonują Wydział Administracyjny, Wydział Kadr i Rozwoju Zawodowego, Wydział Finansowy oraz Wieloosobowe Stanowisko do spraw Zamówień Publicznych i Kontroli Zarządczej.
Dyrektor Generalny:
Sylwia Czernuszyn
- Wydział Administracyjny realizuje zadania w zakresie zapewnienia sprawnego funkcjonowania Centrum, w szczególności:
- planowania i dokonywania zakupów rzeczowych na potrzeby Centrum;
- administrowania pomieszczeniami Centrum, w tym nadzoru nad realizacją umów dotyczących sprzątania;
- zapewnienia wyposażenia stanowisk pracy w telefony stacjonarne i telefony komórkowe;
- prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków w używaniu i inwentaryzacji, a także planowania i prowadzenia inwentaryzacji;
- gospodarowania środkami trwałymi;
- prowadzenia spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
- nadzoru nad wykonywaniem okresowych konserwacji urządzeń przeciwpożarowych;
- zapewnienia obsługi transportowej Centrum w zakresie przewozu osób, korespondencji i mienia, utrzymania floty samochodowej Centrum, w tym ubezpieczania samochodów służbowych oraz organizacji i zabezpieczania ich serwisu, a także ewidencjonowania pracy kierowców i prowadzenia dokumentacji pojazdów;
- rejestrowania, obiegu, przekazywania i przechowywania spraw przychodzących do Centrum i wychodzących z Centrum;
- obsługiwania sekretariatów Prezesa Centrum, wiceprezesów i dyrektora generalnego;
- prowadzenia archiwum Centrum.
- Wydział Kadr i Rozwoju Zawodowego realizuje zadania w zakresie spraw pracowniczych pracowników Centrum i rozwoju zawodowego, w szczególności:
- prowadzenia spraw kadrowych związanych ze stosunkiem pracy, w tym prowadzenia akt osobowych pracowników Centrum;
- prowadzenia spraw związanych ze zgłaszaniem pracowników Centrum i ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
- prowadzenia ewidencji czasu pracy;
- sprawozdawczości kadrowej;
- prowadzenia spraw socjalnych;
- organizacji szkoleń dla pracowników Centrum;
- prowadzenia spraw związanych z organizowaniem praktyk studenckich;
- przygotowywania i realizowania planów obsady stanowisk, a także przygotowywania i przeprowadzania naborów zewnętrznych na wolne stanowiska pracy;
- organizacji szkoleń w zakresie upowszechniania i popularyzowania wiedzy o legislacji oraz ujednolicania praktyki legislacyjnej;
- realizacji projektów edukacyjnych i szkoleniowych, dofinansowywanych z innych środków niż środki z budżetu Centrum, w tym ze środków Unii Europejskiej;
- realizacji wspólnych przedsięwzięć w zakresie działalności dydaktycznej, naukowej i badawczej z uczelniami i podmiotami prowadzącymi działalność edukacyjną i naukową związaną z zadaniami Centrum;
- prowadzenia aplikacji legislacyjnej;
- organizacji konferencji i innych wydarzeń z udziałem Centrum;
- zarządzania przepływem informacji, komunikacją wewnętrzną oraz komunikacją Centrum w mediach społecznościowych;
- przygotowywania materiałów informacyjnych Centrum i ich publikacji;
- realizacji delegacji służbowych oraz spraw związanych z ich rozliczaniem.
- opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa w zakresie dotyczącym Centrum;
- opracowywania planu dochodów i wydatków oraz harmonogramu realizacji budżetu w zakresie dotyczącym Centrum;
- prowadzenia rachunkowości Centrum;
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- sporządzania sprawozdań w zakresie wykonania budżetu, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
- przekazywania dochodów budżetowych na rachunki budżetu państwa;
- prowadzenia dokumentacji dotyczącej wypłat wynagrodzeń pracowników Centrum i osób fizycznych wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych, obciążających wydatki budżetowe, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
- pobierania i rozliczania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne i innych obowiązkowych obciążeń świadczeń i wynagrodzeń;
- prowadzenia spraw z zakresu pracowniczych planów kapitałowych, w tym obliczania i pobierania wpłat od uczestników pracowniczych planów kapitałowych zatrudnionych w Centrum oraz dokonywania wpłat do pracowniczych planów kapitałowych;
- prowadzenia spraw związanych z wydawaniem, zwrotem i obsługą kart płatniczych;
- opracowywania planu zakupów Centrum.
- przygotowywania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
- obsługi komisji przetargowych;
- sprawozdawczości z realizowanych zamówień publicznych;
- koordynowania i realizacji procesu kontroli zarządczej w Centrum.