RCL 9 O RCL 9 organizacja Centrum 9 Jednostki organizacyjne 9 Biuro Dyrektora Generalnego

Biuro Dyrektora Generalnego

Biuro Dyrektora Generalnego zapewnia funkcjonowanie i warunki działania Rządowego Centrum Legislacji, w szczególności obsługę administracyjną i finansową.

W ramach Biura funkcjonują Wydział Administracyjny, Wydział Kadr i Zamówień Publicznych oraz Wydział Finansowy.

Dyrektor Generalny:
Sylwia Czernuszyn


 

      • Wydział Administracyjny realizuje zadania w zakresie zapewnienia sprawnego funkcjonowania Centrum, w szczególności:
        • planowania i dokonywania zakupów rzeczowych na potrzeby Centrum;
        • administrowania pomieszczeniami Centrum, w tym nadzoru nad realizacją umów dotyczących sprzątania;
        • zapewnienia wyposażenia stanowisk pracy w telefony stacjonarne i telefony komórkowe;
        • prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków w używaniu i inwentaryzacji, a także planowania i prowadzenia inwentaryzacji;
        • gospodarowania środkami trwałymi;
        • prowadzenia spraw obronnych i zarządzania kryzysowego;
        • nadzoru nad wykonywaniem okresowych konserwacji urządzeń przeciwpożarowych;
        • zapewnienia obsługi transportowej Centrum w zakresie przewozu osób, korespondencji i mienia, utrzymania floty samochodowej Centrum, w tym ubezpieczania samochodów służbowych oraz organizacji i zabezpieczania ich serwisu, a także ewidencjonowania pracy kierowców i prowadzenia dokumentacji pojazdów;
        • rejestrowania, obiegu, przekazywania i przechowywania spraw przychodzących do Centrum i wychodzących z Centrum;
        • obsługiwania sekretariatów Prezesa Centrum, wiceprezesów i dyrektora generalnego;
        • prowadzenia archiwum Centrum.
      • Wydział Kadr i Zamówień Publicznych realizuje zadania w zakresie:
        • spraw pracowniczych pracowników Centrum i zamówień publicznych, w szczególności:
          • prowadzenia spraw kadrowych związanych ze stosunkiem pracy, w tym prowadzenia akt osobowych pracowników Centrum;
          • prowadzenia spraw związanych ze zgłaszaniem pracowników Centrum i ich rodzin do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
          • prowadzenia ewidencji czasu pracy;
          • sprawozdawczości kadrowej;
          • prowadzenia spraw socjalnych;
          • prowadzenia spraw związanych z organizowaniem praktyk studenckich;
          • przygotowywania i realizowania planów obsady stanowisk, a także przygotowywania i przeprowadzania naborów zewnętrznych na wolne stanowiska pracy;
          • przygotowywania i prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
          • obsługi komisji przetargowych;
          • sprawozdawczości z realizowanych zamówień publicznych;
        • koordynowania i realizacji procesu kontroli zarządczej w Centrum;
        • Wydział Finansowy realizuje zadania w zakresie:
          • opracowywania materiałów do projektu budżetu państwa w zakresie dotyczącym Centrum;
          • opracowywania planu dochodów i wydatków oraz harmonogramu realizacji budżetu w zakresie dotyczącym Centrum;
          • prowadzenia rachunkowości Centrum;
          • wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi;
          • dokonywania wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
          • sporządzania sprawozdań w zakresie wykonania budżetu, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
          • przekazywania dochodów budżetowych na rachunki budżetu państwa;
          • prowadzenia dokumentacji dotyczącej wypłat wynagrodzeń pracowników Centrum i osób fizycznych wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych, obciążających wydatki budżetowe, z uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
          • pobierania i rozliczania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne i innych obowiązkowych obciążeń świadczeń i wynagrodzeń;
          • prowadzenia spraw z zakresu pracowniczych planów kapitałowych, w tym obliczania i pobierania wpłat od uczestników pracowniczych planów kapitałowych zatrudnionych w Centrum oraz dokonywania wpłat do pracowniczych planów kapitałowych;
          • prowadzenia spraw związanych z wydawaniem, zwrotem i obsługą kart płatniczych;
          • opracowywania planu zakupów Centrum.
        • Biuro Dyrektora Generalnego wykonuje także inne zadania zlecone przez Prezesa Centrum.
      Skip to content